Tävling

Igår var det tävling.
Sorry men jag orkade inte lägga ut så långt inlägg i går ;) (jag skriver som det vore nutid)

SÖNDAG :

Idag gick vi upp vid en cirka kvart i sju då vi tog på oss våra kläder packade in i bilen och åt lite o.s.v. När vi kom upp till Stallet så hade vi jouren så vi matade hästarna. Medans hästarna åt så packade jag ut i bilen och mamma och emma mockade. När dom hade ätit klart släppte vi ut dom, efter en stund så tog jag in fia och borstade och fixade fia. Sen lastade vi och åkte mot tävlings platsen, på vägen stannade vi och köpte glass för att vi var lite tidiga yummie !!  :)
När vi väl kom till tävlingsplatsen så var det ganska många ekipage kvar så vi satte oss och kollade med emelie och hennes kompis :D !

När banan var uppbyggd började vi gå den, den var väldigt lätt bara massa linjer och såå....
Emma och jag gick till transporten och lastade ut fia, medans jag satte på mig mina grejer gick emma runt med henne.
Jag skrittade fram ganska länge och sen travade ocg galoperade och så...
När jag kom till framhoppningen borjade jag på det lilla några gånger och sen räcket och sen oxern.

Sen var det jag som skulle in på banan.

Jag var lugn och så och det kändes bra !

''JOHANNA var så god att rid ''

Ritten gick lugnt och fint film kommer troligtvis i kväll och det slutade på en skette plats :D 





Fia ville ha festis ;)


 

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0