Nordsjö

Idag var det upp tidigt eller vad man säger tidigt tycker jag inte men lagom :)
Då vi åkte upp till stallet, först så fyllde jag upp karet i hagen med 2 kanner.
Sen började mamma mocka medans jag tog fram grejer och tog in fia. Jag borstade av henne. Idag skulle jag rida ut :D
Hon var förvånans värt lösgjord och drog inte med mig eller nått utan gick hur jäkla bra som helst ! :)
Jag red i ungefär 50 minuter det var jätte mysigt ute!!
Jag kom tillbaks vid 11:00 då det började brinna lite i knutarna, eftersom jag skulle vara på nordsjö kl 12:00.
Så jag borstade av henne och sen släppte jag faktiskt ut henne! Eftersom det var så fint väder.



Sen bar det iväg till Nordsjö, det var lite svårt att hitta men tillslut så.
Jill var resan klar med Berry en valack på ca : 146 cm och 4 år.
Så jag gick direkt ut och satte på mig stövlar och så.
Eftersom det var första gången som jag red unghäst så var det lite ovant, men det gick skit bra ändå ! :D
Det var jätte stort att få rida sin tränares unghäst liksom!!
Först så red vi fram en stund och sen var det dags att testa och hoppa. Som sagt så var det lite hit och dit, man är ju van att man har sin häst precis inom alla ramar !
Här var det ju ganska mycket mycket utamför ramarna men när man väl har fått rida hästen i alla fall några gånger till så blir det säkert mycket bättre !!
Men jag är jätte glad över att det gick så bra ändå! :)
( Film kommer i morgon! )
Vi hoppade ändå 90 cm typ tror jag jag har för mig det !!
Sen skrittade jag av och så.
Vi gick in i stallet och jill tog över ;)
Är jätte nöjd med honom mig och dagen :D
Här kommer bilder :

Ridhuset

Ridhuset och skrittmaskinen

Skrittmaskinen



Jag och Berry :)

Berry i solarie ;)

1- åringen




Pricken
I morgon blir det stallmöte ;)

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0